جزئیات مقاله

image

عوامل نشان دهنده سمسار منصف

عوامل نشان دهنده سمسار منصف را جهت اعتماد و سهولت در خرید و فروش کالاهای دست دوم که لازم است هر کسی آن ها را بداند تا بتواند راحت تر تصمیم بگیرد. در این مقاله قرار است آن ها را بررسی کرده و درباره آن ها بحث کنیم. خدمات خرید و فروش و سمساری یکی از خدمات بسیار ضروری و لازم در ایام امروزی است. همچون هر شغل و حرفه ای سمساری ها نیز مزیت های ویژه خود را برای کاربران فراهم می کنند. خدمات سمساری من جمله خدماتی است که کمبود آن مشکلات متعددی برای هر جامعه در پی خواهد داشت. این از مهم ترین فواید سمساری این است که خرید و فروش اجناس دست دوم موجب می شود تا هم کسانی که به این اجناس دیگر احتیاجی ندارند استفاده بهینه ای از آن داشته و آن را تبدیل به پول نقد کنند، و همچنین کسانی که به خاطر نداشتن سرمایه کافی جهت خرید اجناس نو به دنبال خرید اجناس دست دوم هستند، بتوانند نیازهای خود را با کمترین هزینه برطرف کنند.

سمساری در این بین با فراهم کردن موقعیت مناسب می تواند وصل کننده این افراد به هم باشد و با ایجاد یک شرایط مناسب این خرید و فروش را برای مشتریان آسان کند. ولی یکی از مسئله های اصلی در این میان انتخاب یک سمساری با انصاف و منصف است. برخی عوامل نشان دهنده سمسار منصف که در ادامه مرور خواهیم کرد می تواند راهکاری جهت حل این مشکل برای مشتریان باشد. به همین دلیل با دقت به این نکات توجه کنید که قبل از هر عملی جهت خرید و فروش جنس دست دوم، فروشنده مطمئنمی پیدا کنید.

چرا به سمساری با انصاف نیاز داریم؟

عوامل نشان دهنده سمسار منصف
سمساری منصف

هر کسی در زندگی خود به منظور تنوع هم که شده گاهی اقدام به تعویض کردن وسایل خانه و دور و بر خود می کند. خرید لوازم نو و یا دست دوم با کیفیت مطلوب تر از وسایل قبلی نیازمند سرمایه و هزینه است. جهت تامین قسمت قابل توجهی از این هزینه را می توانید با فروش وسایل قدیمی بدست آورید. این معامله از آن نوع معامله هایی می باشد که همیشه شاهد آن هستیم و در زندگی روزمره هر کدام از انسان ها وجود خواهد داشت.

عوامل نشان دهنده سمسار منصف

در ادامه این مطلب عوامل نشان دهنده سمسار منصف را بررسی خواهیم کرد.

ارائه قیمت منصفانه برای خرید

قطعا یکی از اولین عوامل نشان دهنده سمسار منصف، قیمتی است که سمسار جهت خرید اجناس دست دوم می پردازد. بسیاری از سمسارها اخلاق بدی که دارند به محض دیدن وسیله شروع به کوبیدن آن کرده و نقطه ضعف های آن را بزرگ جلوه داده و دائم بیان می کنند. این یک فن بسیار قدیمی است که سمساری ها از این ترفند جهت کاهش قیمت خرید کالاهای دست دوم مخاطبان استفاده می کنند. البته این نکته را نمی توان نادیده گرفت که سمسار نیز در این حرفه به دنبال خرید و فروش و کسب سود است. به همین علت حاشیه سودی نیز برای سمسار باید در نظر گرفت.

ولی نکته منفی که بعضی از سمسارها از آن سوء استفاده می کنند، خرید اجناس افرادی که عجله دارند و در اضطرار فروش قرار دارند، به قیمت بسیار پایین و ناچیز است. هر کالایی ارزش و قیمتی دارد. اگر چه تعیین قیمت کالاهای دست دوم اصولاً با نوساناتی رو به رو می باشد، ولی محدوده قیمتی معینی برای آن وجود دارد. کمتر از این محدوده قیمتی نشان از سوء استفاده سمسار از عدم آگاهی مشتری دارد.

فروش با قیمت منصفانه

یکی دیگر از عوامل نشان دهنده سمسار منصف قیمت فروش منصفانه اجناس می باشد. توجه داشته باشید این که اگر قیمت اجناس دست دوم از قیمت نو این وسایل کمتر باشد، دلیلی بر منصفانه بودن قیمت نمی باشد. یک سمساری منصف با توجه به قیمتی که برای خرید کالایی پرداخت کرده و هزینه هایی که جهت تعمیرات و ترمیم آن متقبل شده است باید قیمتی منصفانه در نظر بگیرد و مشتری اعلام کند. مشخص و تعیین کردن قیمت فروش کالاهای دست دوم یکی از مسائل اصلی پیش روی مخاطبان است. قطعا با توجه به مشخص نبودن این قیمت، همه چیز بستگی به انصاف سمسار خواهد داشت.

صادق بودن

یکی دیگر از مسائل اصلی خرید کالای دسته دوم و عوامل نشان دهنده سمسار منصف سنجش کیفیت این کالاها می باشد. برخی از افراد بدون در نظر گرفتن انصاف تلاش دارند تنها برای بدست آوردن سود بیشتر هر کالایی را خرید و فروش کنند. فروش کالاهای بی کیفیت که در اثر کارکرد زیاد کیفیت خود را از دست داده و دچار آسیب شده اند و دیگر استفاده چندانی ندارند، یکی از فریب های بزرگی به شمار می رود که مخاطبان با آن رو به رو هستند. به همین دلیل یکی از اصلی ترین عوامل نشان دهنده سمسار منصف داشتن صداقت در فروش می باشد. نفروختن کالاهای بی کیفیت و شکسته و یا مطرح کردن مشکلات موجود در آن ها حداقل انتظاری است که مشتریان از یک سمسار با انصاف خواهند داشت.

عوامل نشان دهنده سمسار منصف
سمساری مورد اطمینان

مشتری مداری

یکی دیگر از عوامل نشان دهنده سمسار منصف مشتری مداری است. اکثر سمسارها توجه ویژه ای به نیازهای مشتریان نداشته و تنها به فکر کسب سود هستند. به همین علت جهت پیدا کردن سمساری با انصاف باید به دنبال موردی باشید که در کنار سود خود به فکر رضایت شما نیز باشد. پیدا کردن کالاهایی که مورد نظر شما هستند و وقت گذاشتن برای شما یکی از اصلی ترین عوامل نشان دهنده سمسار منصف جهت انتخاب می باشد. فروشنده باید به دنبال ارائه بهترین خدمات خود به مشتریان باشد و مخاطبان خود را به صورت دائمی حفظ کند.

سمساری رادمهر در تمام سابقه خود سعی داشته است که تمامی موارد فوق را رعایت کرده تا بتواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کند و با خیالی آسوده بتوانند کالای مورد نظر خود را خریداری و یا به فروش برسانند.